خانه / بیماری هاشیموتو / توصیه هایی در خصوص هاشیموتو

توصیه هایی در خصوص هاشیموتو

هنگامی که برای اولین بار بیماری هاشیموتو در من تشخیص داده شد،  با متخصصان زیادی  در این خصوص  مشورت کردم، اما هنوزاحساس می کردم که درک خوبی از آنچه که واقعا در هاشیموتو روی می دهد، ندارم.

در اینجا چند نکته را بیان می کنم که می تواند شما را در مبارزه با این بیماری کمک کند  …

ده نکته ای که کاش پزشکان زود تر به من می گفتند …

۱- شما مشکل روحی ندارید! اضطراب شما می تواند به تیروئید شما مربوط باشد. پادتنهایی که در حال از بین بردن بافت تیروئید هستند، باعث آزادسازی هورمون  ها به جریان خون می شوند و این باعث پرکاری موقت تیروئید می شود. 

۲- کمبود سلنیوم  با هاشیموتو مرتبط است، شما می توانید برای ارتقائء سلامت خود از مکمل های سلنیوم استفاده نمایید.

۳- رژیم فاقد گلوتن یک استراتژی مفیدی است که مبتلایان به هاشیموتو باید ان را امتحان کنند.

۴- اگر شما علائم تیروئید تحت بالینی(وجود علایم کم کاری تیروئید با وجود طبیعی بودن شاخص های ازمایشگاهی) دارید، ممکن است شروع هورمون های تیروئید برایتان مفید باشد.

۵- در برخی افراد ممکن است هورمون های تیروئید به درستی تبدیل نشوند. ممکن است استفاده از داروی ترکیبی T4 / T3برای این افراد بهتر باشد.

۷- در برخی موارد ممکن است  تیروئید شما در آینده مجددا به کار بیافتد. آزمایش هایی وجود دارد که نشان می دهد ایا میتوانید از دست قرص های تیروئید خلاص بشوید یا نه…. کم کاری هاشیموتو و کم کاری ناشی از کمبود ید باید به صورت متفاوتی درمان شوند. در برخی از موارد مصرف ید شرایط هاشیموتو را بدتر می کند. 

۸- شما باید آنتی بادی های خود را  مجددا چک نمایید تا مشخص شود ایا سبک و روش زندگی ای که انتخاب کردید مناسب شما هست یا نه.

۹- ریزش مو شما می تواند با کمبود فریتین در ارتباط باشد. فریتین فرم ذخیره شده آهن است که اغلب در هاشیموتو کاهش می یابد.

۱۰- رژیم غذایی می تواند در کاهش آنتیبادیهای تیروئید مفید باشد. برخی از افراد حتی قادر بوده اند، آنتی بادیهای تیروئید خود را به تنهایی از طریق  رژیم غذایی از بین ببرند.

بسیار نکته های دیگری وجود دارد که برای مدیریت هاشیموتو مفید است و در اینده ان ها را بیان خواهم کرد.

نویسنده: دکتر ایزابلا ونتز

ترجمه: مهدی  مسعودناصری

درباره‌ی مهدی مسعودناصری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *